Isnin, 13 Julai 2009

Size does matter



Size does matter ! Nie perumpamaan popular Inggeris yang sememangnya begitu dipentingkan oleh sesetengah orang.

Malah ada yang sanggup ‘ikat perut’ untuk mendapatkan bentuk & saiz badan yang menarik. Nie memang lah bagus tp agak2 lh nk sampai memudaratkan diri sendiri.




Aku tahu bentuk & saiz memainkan peranan dalam kehidupan seharian seseorang. Malah mempengaruhi keyakinan. Aku juga mcm tu dulu. Berat badan aku dulu semasa sekolah nak mencapai 100kg. Sekarang nie dh turun sikit daripada yang dulu.

Bagi sesetengah orang berasa rendah diri & kurang beryakinan dengan bentuk & saiz badan mereka. Ini menyebabkan mereka sanggup melakukan apa sahaja sehingga sanggup memperdayakan orang lain kerana malu dengan bentuk sendiri Adakah anda tergolong dlm golongan ini ?

Ada sesetengah sanggup menyembunyikan identiti sebenar mereka. Contohnya, dalam laman sembang Internet dengan menggunakan nama samaran ataupun menggunakan gambar orang lain untuk kepentingan sendiri. Macam dalam kes isu menghina Nabi dalam blog. Yang kena bukannya orang yang tulis itu tp orang lain pula. Guna identiti orang lain untuk kepentingan sendiri.

Apa sebab mereka melakukan demikian ? Adakah disebabkan kurang keyakinan diri sahaja atau ada yang lain? Apa pendapat anda?




Tiada ulasan:

Catat Ulasan